Regulamin

 

§ 1

Postanowienia ogólne i kontakt ze sklepem

Niniejszy Regulamin określa rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
obowiązujących w Sklepie Internetowym dostępnym pod adresem home-vision.pl,
prowadzonym przez FIRMA PRODUKCYJNO-HANDLOWA "KOLOREX" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, UL. GEN. WŁADYSŁAWA SIKORSKIEGO 447 35-304 RZESZÓW NIP 8133193580
Dane kontaktowe Sprzedającego:
1. Adres pocztowy: UL. GEN. WŁADYSŁAWA SIKORSKIEGO 447 35-304 RZESZÓW
2. Adres poczty elektronicznej: sklep@home-vision.pl 3. Numery telefonów: +48 730 953 302
4. Numer rachunku bankowego: PL32 1050 1562 1000 0090 8100 3593
5. Kupujący może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów
telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Kupujący może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dniach/godzinach: pon-pt

 

§ 2

Definicje i zakres obowiązywania regulaminu

1. Regulamin jest obowiązujący dla wszystkich zamówień składanych przez Konsumentów
i Przedsiębiorców za pośrednictwem Sklepu Internetowego home-vision.pl.
2. Sklep prowadzony jest w celu sprzedaży prezentowanych w nim Towarów.
3. Indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją
Towaru na komputerze Kupującego, a rzeczywistym wyglądem Towaru (np. kolor).
Towary mogą różnić się od siebie w zależności od partii.
4. Każdorazowo, gdy w Regulaminie użyte są poniższe terminy, należy przez nie rozumieć:
a) Kupujący – osoba fizyczna w tym, w szczególności konsument (w rozumieniu
art. 22 1  Kodeksu cywilnego), tj. osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13 lat (pod
warunkiem, uzyskania zgody przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność
prawną, która korzysta z usług świadczonych przez Sklep Internetowy.
b) Konsument – (w rozumieniu przepisu art. 22 1 Kodeksu cywilnego) osoba fizyczna
dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
c) Przedsiębiorca – (w rozumieniu przepisu art. 43 1 Kodeksu cywilnego) osoba
fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą
lub zawodową.

d) Sklep Internetowy – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod
domeną home-vision.pl za pośrednictwem którego Kupujący może zakupić od
Sprzedawcy Towar.
e) Sprzedający – podmiot wskazany w § 1, prowadzący działalność zarobkową lub
zawodową proponujący sprzedaż za pomocą Sklepu Internetowego.
f) Towar – rzecz ruchoma stanowiąca przedmiot obrotu pomiędzy Sklepem Internetowym
a Kupującym.
g) Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów zawarta na odległość przez
Kupującego ze Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
h) Konto Kupującego – indywidualny panel uruchomiony przez Sprzedającego dla
każdego Kupującego, po dokonaniu przez Kupującego rejestracji w ramach usługi
prowadzenia Konta Kupującego.
i) Koszyk – element Sklepu Internetowego, który służy do weryfikacji przez Kupującego
wybranych towarów, umożliwiający modyfikację wyboru i danych.
j) Dzień Roboczy – oznacza dzień kalendarzowy z wyłączeniem soboty, niedzieli oraz dni
uznanych ustawowo za wolne od pracy.
k) Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz. U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).

 

§ 3

Rejestracja i logowanie

1. Sprzedający świadczy drogą elektroniczną usługi w zakresie umożliwienia Kupującemu
założenia i korzystania z Konta Kupującego na stronie Sklepu Internetowego.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego oraz złożenie zamówienia nie wymaga
założenia Konta Kupującego, jednakże każdorazowo wymagane jest podanie niezbędnych
danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.
3. Kupujący może składać zamówienia na Towary i dokonywać ich zakupu za
pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób:
1) po uprzednim lub przy jednoczesnym zarejestrowaniu się Kupującego poprzez
utworzenie konta „dla stałych Klientów” w serwisie home-vision.pl
2) bez konieczności zarejestrowania się w serwisie home-vision.pl („Zamówienie bez logowania”).
4. Kupujący, który zarejestrował się poprzez utworzenie konta w serwisie home-vision.pl jest
zobowiązany do ochrony dostępu do własnego konta, w szczególności poprzez ochronę
poufności hasła do konta.
5. Kupujący dokonujący transakcji za pośrednictwem Sklepu Internetowego w ramach
„Zamówienie bez logowania”, powinien postępować zgodnie z komunikatami
wyświetlonymi na stronie Sklepu Internetowego podczas składania zamówienia.
6. Rejestracja Konta Kupującego w Sklepie Internetowym jest darmowa i dobrowolna.
7. Kupujący ma możliwość w każdym momencie oraz bez podania przyczyny i ponoszenia
z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto Kupującego na podstawie wysłanego
stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie
pisemnej na adresy podane w § 1 Regulaminu.
8. Dla dokonania rejestracji Konta Kupującego wymagane jest zapoznanie się i
zaakceptowanie przez Kupującego niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie przez

Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas rejestracji,
oznaczonych jako obligatoryjne.

 

§ 4

Zawarcie umowy sprzedaży

1. Informacje o Towarach dostępne na stronach Sklepu Internetowego stanowią zaproszenie
do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z firmą FIRMA PRODUKCYJNO-HANDLOWA "KOLOREX" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, UL. GEN. WŁADYSŁAWA SIKORSKIEGO 447 35-304 RZESZÓW NIP 8133193580
3. Kupujący może składać zamówienia na produkty dostępne w asortymencie Sklepu
Internetowego, przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4. Podczas składania zamówienia, Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się
i zaakceptowania niniejszego Regulaminu, co przed finalizacją zamówienia potwierdza
poprzez zaznaczenie odpowiednie pola. Brak akceptacji niniejszego Regulaminu w toku
składania zamówienia uniemożliwia jego finalizację i nabycie Towaru za pośrednictwem
Sklepu Internetowego.
5. Towar zamówiony w Sklepie Internetowym może zostać dostarczony na terenie całego
świata. Rzeczypospolitej Polskiej. Wysyłka zamówionego towaru poza teren RP możliwa
jest po uzgodnieniu ze Sprzedającym warunków dostawy.
6. Po poprawnym złożeniu zamówienia Sprzedający niezwłocznie potwierdzi jego
otrzymanie jednocześnie przyjmując zamówienie do realizacji.
7. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez
przesłanie Kupującemu przez Sprzedawcę stosownej wiadomości e-mail na podany
w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego. Wiadomość
mailowa zawiera oświadczenie Sprzedającego o otrzymaniu zamówienia i jego przyjęciu
do realizacji.
8. W efekcie złożenia zamówienia przez Kupującego oraz potwierdzenia złożonego
zamówienia przez Sprzedającego – dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym
a Sprzedającym. Warunki umowy określa niniejszy Regulamin.
9. Kupujący, wybierając podczas składania zamówienia opcję płatności, obowiązany jest
uiścić wskazaną cenę oraz koszty dostawy towaru w ciągu 2 dni roboczych od momentu
zawarcia Umowy Sprzedaży. W przypadku braku zapłaty we wskazanym terminie,
zamówienie zostanie anulowane.
10. Zakupiony Towar wysyłany jest wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy, do
wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy.

 

§ 5
Ceny towarów

1. Ceny Towarów widoczne na stronie Sklepu Internetowego wyrażone są w PLN (polski
złoty) i są cenami brutto, tj. zawierającymi określone prawem podatki, w tym podatek od
towarów i usług (VAT). Ceny Towarów wskazane na Stronie Sklepu Internetowego nie
zawierają kosztów dostaw.

2. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena wskazana w Koszyku, a więc w podsumowaniu
zamówienia, w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.

 

§ 6
Sposób Dostawy
i

Terminy Realizacji Zamówionych Towarów

1. Dostawa Towaru dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dopuszcza się
wysyłkę towarów poza teren Rzeczypospolitej Polskiej po uprzednim indywidualnym
uzgodnieniu przez Sprzedawcę i Kupującym warunków dostawy i formy płatności.
2. Produkty są dostarczane do Kupującego za pośrednictwem:
1) Firmy kurierskiej
2) Transportem realizowanym przez przedsiębiorcę świadczącego usługi transportowe na
rzecz Home-Vision.pl („Firma transportowa”)
3) Paczkomatu InPost.
3. Koszty dostawy zależą od sposobu dostawy, wagi i wymiarów paczki, a także odległości
pomiędzy miejscem dostawy a Sklepem Internetowym w którym zamówiono Towary
(koszty dostawy mogą się różnić w zależności od wskazanego przez Kupującego miejsca
dostawy i Sklepu Internetowego w którym zamówiono Towary). Koszty dostawy są
podawane na stronie Sklepu Internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym także
bezpośrednio przed jego złożeniem.
4. Przyjęcie zamówienia do realizacji nastąpi z początkiem pierwszego dnia roboczego,
następującego po dniu, w którym zamówienie zostało potwierdzone.
5. Termin dostawy Towarów do Kupującego wynosi od 2 do 14 dni roboczych. Początek
biegu terminu dostawy Towarów do Kupującego liczy się w następujący sposób:
1) W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem, płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia zaksięgowania należności za towar na
rachunku Sprzedającego.
2) W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności gotówką za pobraniem – od
dnia wysłania Kupującemu przez Sprzedającego wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem
przyjęcia zamówienia do realizacji.
3) W przypadku wyboru przez Kupującego odbioru osobistego Towaru, Towar będzie
gotowy do odbioru przez Kupującego w terminie do 14 dni roboczych, liczony on
będzie od :
a) W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem, płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub
rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
b) W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności gotówką przy odbiorze
osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. W razie wystąpienia przyczyn niezależnych, termin realizacji zamówienia może ulec
wydłużeniu. W takim przypadku Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
o tym Kupującego oraz wskazać nowy, przybliżony termin realizacji zamówienia. Jeżeli
nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Kupującego – może on odstąpić od
umowy.
7. Realizacja zamówienia dokonywana jest stosownie do sposobu wskazanego
w elektronicznym formularzu zamówienia przez Kupującego.

8. Wskazane terminy dostawy mają charakter orientacyjny, Sprzedający nie ponosi
odpowiedzialności względem Kupującego za ewentualne opóźnienia w realizacji
zamówienia, wywołane okolicznościami niezależnymi, w szczególności do opóźnień
wywołanych przez dostawców, czy producentów poszczególnych towarów.
9. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego w wypadku braku dostępności całości
lub części towarów objętych zamówieniem w Sklepie home-vision.pl w którym Kupujący
złożył zamówienie. W wypadku niedostępności części Towarów objętych zamówieniem
do Kupującego zostanie przesłana wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie, czy
zamówienie ma być realizowane w pozostałej części. Kupujący może anulować złożone
zamówienie w całości, w sytuacji gdy część towarów objętych takim zamówieniem nie jest
dostępna poprzez przesłanie wiadomości e-mail do home-vision.pl Sprzedawca
niezwłocznie po otrzymaniu informacji o anulowaniu całości zamówienia lub niezwłocznie
po stwierdzeniu braku dostępności zamówionego towaru (wszystkich zamówionych
towarów) zwróci Kupującemu całość płatności uiszczonych w związku z zamówieniem. W
przypadku uzgodnienia częściowej realizacji złożonego zamówienia (zgodnie z
powyższymi postanowieniami) Sprzedawca dokona zwrotu ceny oraz kosztów dostawy
tych Towarów, w odniesieniu do których zamówienie nie będzie realizowane. Zwrot
płatności nastąpi na rachunek bankowy Kupującego, z którego dokonana została zapłata
lub, w przypadku dokonania wyraźnego uzgodnienia pomiędzy Kupującym i Dostawcą
gotówką w Sklepie home-vision.pl, w którym towary zostały zakupione.

 

§7
Formy Płatności

1. Sprzedawca udostępnia Kupującemu następujące sposoby płatności z tytułu Umowy
Sprzedaży:
1) Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
2) Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
3) Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4) Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl –
możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego
w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej
PayU.pl.
2. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są
zgodnie z wyborem Kupującego za pośrednictwem serwisu PayU.pl. Obsługę płatności
elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: PayU.pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w
Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta
rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-23-
08-495.

 

§8

Terminy Płatności i dokumenty sprzedaży

1. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności przelewem, płatności elektronicznych
albo płatności kartą płatniczą, Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w
terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze
przesyłki, Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

4. Każdą fakturę elektroniczną Sprzedawca dostarcza na adres e-mail, który Kupujący
podaje podczas rejestracji lub składania Zamówienia. O zmianie adresu e-mail Kupujący
powinien powiadomić Sprzedawcę pisemnie, w formie wiadomości przesłanej
Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprze zmianę adresu e-mail na
swoim Koncie. Jeśli Kupujący zmieni adres e-mail i nie powiadomi o tym Sprzedawcy,
korespondencja będzie wysyłana na dotychczasowy, znany Sprzedawcy adres e-mail.
Będzie ona traktowana jako prawidłowo doręczona.
5. Za każdym razem, kiedy Kupujący składa Zamówienie, może zrezygnować z faktury
elektronicznej. Jeśli to zrobi, Sprzedawca wystawi i wyśle fakturę Kupującemu w formie
papierowej. Przy płatności gotówką Kupujący zobowiązany jest przygotować kwotę
odpowiadającą pełnej cenie zamówienia. Podmiot dostarczający zamówione Towary
(Kurier lub Firma transportowa) nie wydaje reszty.

 

§ 8

Odstąpienie od umowy i zwrot towaru

1. Na podstawie art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, Kupującemu będącemu
Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem
Sklepu Internetowego bez wskazania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów, o których mowa poniżej, w terminie 14 dni od dnia odbioru Towarów (przez
Konsumenta lub osobę wskazaną przez Konsumenta), a w przypadku umowy, która:
1) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
2) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszej z rzeczy.
2. W celu wykonania prawa do odstąpienia należy wysłać do Home-Vision.pl, przed
upływem wskazanego powyżej terminu, oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od
umowy. Konsument może, lecz nie musi skorzystać z wzorcowego formularza odstąpienia
stanowiącego załącznik nr 1 do nn. Regulaminu. Oświadczenie może być wysłane
w formie pisemnej na adres pocztowy Sklepu Home-Vision.pl (adres sklepu: FIRMA PRODUKCYJNO-HANDLOWA "KOLOREX" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, UL. GEN. WŁADYSŁAWA SIKORSKIEGO 447 35-304 RZESZÓW), w którym Konsument złożył
zamówienie. 
3. W przypadku skutecznego wykonania prawa do odstąpienia od umowy, umowa uważana
jest za niezawartą, a wszelkie świadczenia stron oraz wynagrodzenie otrzymane w wyniku
wykonania umowy podlegają zwrotowi (z zastrzeżeniem ust. 6, 7, 9 oraz 10 poniżej).
Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Home-Vision.pl
przyjęła jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
4. Konsument ma obowiązek zwrotu Produktów w terminie 14 dni od dnia, w którym od
umowy odstąpił.
5. Zwrot Produktów powinien nastąpić poprzez ich doręczenie osobiste do Sklepu Home-
Vision.pl w którym został zamówiony Towar lub poprzez dostarczenie w inny sposób
Towaru na adres 35-317 Rzeszów, ul. Budziwojska 36, w którym został zamówiony
Towar. Wybór sposobu zwrotu Towarów do home-vision.pl należy do Konsumenta. 
6. Zwrot wszystkich dokonanych przez Kupującego płatności w związku z umową, od której
Konsument odstąpił, w tym kosztów dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych
kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez home-vision.pl w Sklepie
Internetowym), zostanie dokonany w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia

Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument.
7. W przypadku gdy Konsument odstępuje od umowy sprzedaży jedynie w zakresie
niektórych Towarów, które były objęte jednym zamówieniem:
1) Home-Vision.pl zwróci część kosztów dostawy, która była związana ze zwracanymi
Towarami (tj. zwrot kosztów dostawy nastąpi w takiej części, w jakiej uwzględnienie
zwracanych Towarów w całym zamówieniu powoduje wzrost kosztów jego dostawy);
2) nie podlegają zwrotowi te koszty dostawy Towarów, które Konsument zobowiązany
jest ponieść w związku z dostawą tej części Towarów, co do której Konsument od
umowy nie odstąpił.
8, Informację na temat kosztów dostawy, które zostaną uwzględnione przy kalkulacji
kosztów dostawy, które nie będą podlegały zwrotowi (w związku z zatrzymaniem przez
Kupującego części Produktów, co do których Kupujący nie odstąpił od umowy), zostaną
przesłane Konsumentowi na adres e-mail wskazany w zamówieniu.
9. Bezpośrednie koszty dostarczenia zwracanego w następstwie odstąpienia od umowy
Towarów do Sklepu Internetowego ponosi Konsument. W przypadku odstąpienia od
umowy sprzedaży Towarów, który ze względu na swój charakter nie może zostać w
zwykłym trybie odesłany pocztą, koszty zwrotu mogą być różne w zależności od
rzeczywistej wagi Towaru, kształtu (w szczególności długości najdłuższego boku Towaru),
odległości od miejsca nadania do miejsca, do którego Towar jest zwracany oraz firmy
transportowej/kurierskiej, z której usług skorzysta Konsument.
10. Home-Vision.pl może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. Powyższy zapis nie ma zastosowania, jeżeli Konsument skorzysta z
zaproponowanej przez Home-Vision.pl odpłatnej usługi odbioru zwracanych Produktów.
11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego nie
przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
3) w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
4) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
odbiorze Towaru;
13. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, na zasadach opisanych w § 10
Regulaminu, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio
związaną
z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

§ 9

Postępowanie reklamacyjne

1. Umową Sprzedaży objęte są Towary nowe. Na stronach Sklepu opisany jest szczegółowo
stan i cechy każdego Towaru.
2. Home-Vision.pl nie udziela gwarancji na sprzedawane przez siebie Towary.
3. Gwarancji mogą w danym przypadku udzielić producenci Towarów lub ich autoryzowani
przedstawiciele na terenie Polski.
4. Kupujący uprawnienia z tytułu gwarancji może wykonywać zgodnie z warunkami
producenta Towaru.
5. Udzielenie gwarancji przez producenta Towaru nie pozbawia Kupującego prawa do
dochodzenia wobec Home-Vision.pl roszczeń z tytułu rękojmi.
6. Sprzedający obowiązany jest do dostarczenia Kupującemu Towaru bez wad fizycznych
i prawnych. Sprzedawca ponosi wobec Kupujących odpowiedzialność za wady Towaru na
zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(Dz. U. z 2020, poz. 1740 ze zm.), w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu
cywilnego.
7. W przypadku, gdy Kupujący korzysta z uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub
prawne Towaru, może on żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, albo wymiany
rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady rzeczy.
8. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym
Regulaminie adresy Sprzedającego lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza
reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedającego na stronie Sklepu Internetowego.
Zalecane jest, by w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis stwierdzonej wady, żądany
sposób jej rozstrzygnięcia oraz zwrotne dane teleadresowe Kupującego (imię, nazwisko,
adres, adres e-mail, telefon). Sprzedający rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie
rozpatrzenia reklamacji Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną poprzez
przesłanie wiadomości na adres e-mail Kupującego podany w reklamacji, a w przypadku
jego braku na adres pocztowy Kupującego.
9. Roszczenia reklamacyjne są rozpoznawane na podstawie dowodu zakupu przedstawionego
przez Kupującego
10. Nie podlegają zwrotowi towary, które zostały przez Sprzedawcę przygotowane na
indywidualne zamówienie Kupującego (np. produkty cięte, obszywane itp.).
W szczególności są to:
1) kawałki wykładzin ciętych z rolki
2) kawałki chodników ciętych z rolki
3) kawałki wycieraczek ciętych z rolki
4) kawałki cerat ciętych z rolki , które zostały specjalnie na życzenie Kupującego
przycięte lub w inny sposób zmodyfikowane
5) produkty uszkodzone.
Powyższe nie uchybia przepisom o prawie do reklamacji towarów wadliwych.

 

§ 10

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń


1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady
dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których
zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie
sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedającym.
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
(Dz.U. z 2020 r. poz. 1706 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem
a Sprzedawcą.
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
nim a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy
ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich).
d) Konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów
konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie
internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmianą
rozporządzenia (WE)
nr 2006/2004 i z Dyrektywą 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach
konsumenckich). Łącze elektroniczne do platformy ODR znajduje się pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr.
3. Korzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma
charakter dobrowolny – obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie. Sprzedawca w
każdej indywidualnej sprawie będzie osobno wyrażał zgodę, bądź jej odmawiał, na
korzystanie z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami.

 

§ 11

Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych osób fizycznych korzystających ze Sklepu
Internetowego jest FIRMA PRODUKCYJNO-HANDLOWA "KOLOREX" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, UL. GEN. WŁADYSŁAWA SIKORSKIEGO 447 35-304 RZESZÓW NIP 8133193580.
2. Dane osobowe, podane przez Ciebie w związku z rejestracją konta w Sklepie
Internetowym lub w związku ze złożeniem zamówienia w Sklepie Internetowym, będą
przetwarzane przez home-vision.pl:
1) w celu wykonania zawartej umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym
w szczególności w celu niezbędnym do realizacji zamówienia dokonanego w Sklepie
Internetowym (na zasadach określonych w niniejszym regulaminie). Podstawę prawną
takiego przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit b) rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „ogólne
rozporządzenie
o ochronie danych”).
2) w celu marketingu usług własnych (w przypadkach, gdy przepisy prawa dopuszczają
przetwarzanie danych w tych celach bez zgody osoby, której dane dotyczą), w oparciu
o podstawę prawną określoną w art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie
danych. W przypadku zamówienia przez Ciebie Newslettera serwisu home-vision.pl
Twoje dane będą przetwarzane również w celu świadczenia usługi Newsletter.
3. W przypadku skorzystania przez osobę fizyczną będącą przedsiębiorcą z ułatwienia przy
wypełnianiu formularza zakupowego, jakim jest możliwość zaimportowania pozostałych
danych kupującego po podaniu NIP, dane w zakresie imienia, nazwiska, nazwy pod jaką
jest prowadzona działalność, adresu i numeru telefonu (o ile znajduje się on w bazie)
zostaną pobrane przez home-vision.pl z Bazy Internetowej Regon Głównego Urzędu
Statystycznego.
4. Twoje dane osobowe, w zakresie niezbędnym dla dokonania płatności za pośrednictwem
systemu płatności „PayU”, zostaną udostępnione podmiotowi pośredniczącemu w
dokonywaniu płatności, tj. PayU, z siedzibą w 60-166 Poznań przy ul. Grunwaldzkiej
182. W przypadku wybrania przez Ciebie opcji dostarczania zamówionego Towaru za
pośrednictwem firmy kurierskiej, firmie tej zostaną powierzone Twoje dane osobowe w
zakresie niezbędnym do realizacji dostawy Towaru, w tym informacje służące
komunikacji z Tobą (Twój numer telefonu oraz adres e-mail). W przypadku wybrania
przez Ciebie opcji dostarczania zamówionego Towaru do paczkomatu, podmiotom
świadczącym usługi dostarczania Towarów w danym zakresie zostaną powierzone Twoje
dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji dostawy Towaru.
5. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez Home-Vision.pl przez czas trwania
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawartej w ramach Sklepu
Internetowego oraz po jej zakończeniu, w celu realizacji przez Home-Vision.pl praw i
obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności
obowiązków podatkowych.
6. Przysługuje Ci prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do sprzeciwu wobec dalszego
przetwarzania
(w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest usprawiedliwiony interes administratora),
prawo do przenoszenia danych osobowych oraz prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. 

7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wypełnienie pól oznaczonych jako „pola
obowiązkowe” jest niezbędne dla zrealizowania zamówienia w Sklepie Internetowym oraz
wystawienia faktury (w przypadku gdy wybrałeś taką opcję).
8. Home-Vision.pl dochowuje najwyższej staranności w ochronie danych osobowych oraz
prawa do prywatności. Wszystkie wykorzystywane przez Home-Vision.pl środki ochrony
informacji odpowiadają standardom ochrony, o których mowa w ogólnym rozporządzeniu
o ochronie danych oraz w innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
9. Home-Vision.pl w pisemnych umowach, których treść jest zgodna z ogólnym
rozporządzeniem o ochronie danych, powierzyła przetwarzanie Twoich danych
osobowych następującym podmiotom, z którymi współpracuje,

 

§ 12
Postanowienia końcowe


1. Regulamin obowiązuje od dnia r. i od tego momentu stosowany jest
do wszystkich zamówień złożonych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni drogą
elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail) lub za pośrednictwem
strony internetowej Sklepu Internetowego . Zmiany wprowadzane będą w celu
dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego, jak również w wyniku
zmian w zakresie właściwości i warunków technicznych prowadzenia sklepu
internetowego, w tym w szczególności, związanych z postępem technicznym lub
technologicznym; a także zmian w organizacji lub przekształceń prawno-organizacyjnych
Sprzedającego.
3. Zmiany w regulaminie wywołują skutek – w braku odmiennego zastrzeżenia – od dnia
zamieszczenia informacji o zmianie. Nowe postanowienia Regulaminu stosowane są do
zamówień złożonych po dniu ich wejścia w życie.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach
konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.